Apple iMac 27"

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iMac 27" op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Mols1234 04-10-2010
Geschreven voor: Apple iMac 27"

Mijn man had er genoeg van na 7 jaar ellende met onze windows pc. De pc was na die 7 jaar natuurlijk ook echt aan vervanging toe, ondanks veel upgrades van hardware.
Mijn man gaat op een avond naar de winkel en komt thuis met een deze Imac i5 quadcore. Ik dacht wat gaan we nu beleven! Maar wat ben ik een aantal weken later blij dat hij dat gedaan heeft.
Wat een machine!! Natuurlijk was het even wennen en opnieuw leren. Alles is anders en werkt anders. Maar met wat een gebruiksgemak gaat dat allemaal. Binnen 15 seconden opgestart en afgesloten. Alles is al geïnstalleerd en wat je er zelf nog opzet gaat met zo'n gemak en snelheid... Echt duizend keer beter dan bij windows.
Het volledig LED beeldscherm, met toetsenbord en muis is een lust voor het oog. Een design pc midden in je woonkamer!

Het enige minpunt: Het optionele trackpad (€70), dat vonden wij persoonlijk niets en hebben we na een week terug gebracht.
En ik speel graag op spelpunt maar de Java werkt niet fatsoenlijk hier. Krijgt ook de helpdesk niet opgelost!

Voor de rest dus een ABSOLUTE TOPPER!

cbdekleijn 17-08-2010
Geschreven voor: Apple iMac 27"

heb ook zo imac omdat ik me heb laten overhalen door mijn vrouw ,die vond het wel allemaal mooi.
maar wat een spijt heb ik dat ik geluisterd heb naar haar.(wat ik trouwens altijd wel moet)
oke beeld is heel mooi maar dat is alles.
zitten 4 usb aansluitingen op en 2 op je toetsenbord maar die kan je weer niet allebei tegelijk gebruiken want dan heeft ie geen stroom genoeg. dus usb hub kopen.
tv aansluiten gaat niet want dat werkt net even anders dan bij mijn vorige pc dus een kabel kopen van dvi naar mini nog wat maar wel het nieuwste model moet je kopen a 29 euro voor 20 cm snoer en 2 stekkertjes hoppa.oude model wat in mijn ogen precies het zelfde was koste 19 euro
draadloze muis doet het net geen week dan weer nieuwe batterijen erin (oplaadbaar gelukkig)
op een mac heb je finder dat is net zoiets als de verkenner maar dan zeg maar van 30 jaar geleden wat een brak programma is dat
acdsee wat ik had voor de pc met windows werkt niet op imac dus Aperture gekocht 200 euro hoppa.
maar van dat programma moet je hogere wiskunde geleerd hebben want snap er de ballen van je weet gewoon niet wat ie aan het doen is met je foto's dus durf het eigelijk niet te gebruiken want voor je het wete is het allemaal naar de ...... maar zal wel aan mij liggen.
programma sluiten is op windows 1 klik en is afgeloten kan ook op de imac maar dan blijkt ie nog steeds niet helemaal afgesloten te zijn
full scherm met 1 klik vergeet het maar.
had een progje net gekocht voor de windows pc om website te maken en werkt natuurlijk niet op de imac, ik dus Iweb proberen nou nou wat een ramp is dat zeg.
als er iets onhandig gemaakt is dan is dit het wel. ik heb graag zelf de controle waar ik iets opslaat maar nee dat kan niet dat doet ie ergens waar je na 20 x klikken eindelijk ben en nee er is geen opslaan als.....
koptelefoon met microfoon net nieuw maar de microfoon werkt niet want apple vind dat de ingebouwde goed genoeg is maar dat wil ik graag zelf bepalen.
printer van epson in bezit en nog geen jaar oud maar de juiste drivers zijn er nog niet er zijn wel drivers maar dan heb je weer geen controle of je kleur of zwart wit wilt printen en zo kan ik nog uren doorgaan.
dus heb je twijfels NIET DOEN zou ik zeggen
en mede apple gebruikers ik snap echt niet waarom jullie altijd maar vinden dat windows niets is kijk eerst maar naar apple zou ik zeggen dat is pas echt waardeloos.
zo hehe dat lucht even op na een avond op een imac

Duchess 03-08-2010
Geschreven voor: Apple iMac 27"

Uitvinding van de eeuw! Na positieve geluiden van collegae eens gaan kijken en op slag verliefd. Installeren is geen kunst, het meeste doet hij zelf. Schitterende kleuren, mooi geluid en prachtige vormgeving. In combinatie met iWorks kun je alle kanten op. De mogelijkheden zijn eindeloos en ook qua foto-bewerking is er van alles mogelijk. Het kost een paar centen, maar hij is het dubbel en dwars waard. Voor mij nooit meer een ander merk!

R Wagenaar 22-07-2010
Geschreven voor: Apple iMac 27"

na jaren windows gebruiker overgestapt op deze imac voor video en foto bewerking en het is in 1 woord fantastisch . super scherm zeer snel draadloos internet . goede software bijgeleverd al in imovie kun je leuke filmpjes maken en in ifoto komen je foto;s prachtig in beeld voor wie meer wil zal final cut en een uitgebreider fotoprogramma kunnen aanschaffen (ga ik wel doen) na alle windows versies te hebben gehad van 95--98-milenium (drama)--XP--vista en windows 7 (draaid wel goed) maar nu deze mac en die overtreft alles het is even wennen maar dat gaat snel kortom nooit meer anderes.

rhovens 16-07-2010
Geschreven voor: Apple iMac 27"

Werkelijk een prachtig apparaat. Ik werk al 20 jaar in de ICT en heb al veel windows generaties gebruikt, maar deze kunnen allemaal niet tippen aan de iMac.

Een sieraad in de woonkamer, super beeld, goed (genoeg) ingebouwd geluid, supersnel en een grote verzameling eenvoudige doch krachtige software voor bijvoorbeeld video bewerking, maken van DVD's. In de windows wereld krijg je deze software er niet bij.

iTunes in combinatie met een Apple airport express zorgt ervoor dat ik alle muziek vanuit iTunes heel mooi kan streamen naar de hifi set, dit is ook erg makkelijk voor feestjes.

Tip: investeer in de grotere harddisk of een NAS zodat je de ingebouwde timemachine kunt gebruiken voor zorgeloos backuppen.

twdesign 19-06-2010
Geschreven voor: Apple iMac 27"

na jaren lang windows te hebben gehad en de vele ellende van dien , ben ik eens gaan kijken naar een mac , ik doe een hoop in photoshop en voor grafische doeleinden scheen mac super te zijn.
ik heb er een jaar over nagedacht om m aan te schaffen , en ik kan zeggen in een woord geweldig!!! nooit vastlopers , super snel heel mooi beeld
en ook met het gebruiken van avchd (videomontage) is het geweldig ik heb er wel final cut bijgekocht omdat dit wat meer bied dan imovie maar dat is puur persoonlijk

kortom ik had geen jaar hoeven wachten ik had dit veel eerder moeten doen
ik heb het bill gates kamp verlaten en heb geen spijt

binnen 2 dagen ben je gewend aan de iets andere toetsen combinaties , en de magic mouse is een super uitvinding, even wennen maar de handigheid komt vanzelf

Erwin46 03-03-2010
Geschreven voor: Apple iMac 27"

Ik werk mijn hele PC-leven met Windows , er is altijd wel wat met een van de vele PC.s en of laptops in ons huis.
Mijn vrouw heeft een macbook en die doet het altijd! We hebben nu sinds kort een Imac 27 inch .Dit werkt super fijn. Een klein nadeel, alle gezinsleden willen alleen nog maar op de Imac werken! Het ziet er allemaal super strak uit. En geen virussen!

halfwreck 30-01-2010
Geschreven voor: Apple iMac 27"

na 8 jaar microsoft gebruiker toch eens een apple geprobeerd.
en dit n.a.v. de iphone die ik al een tijdje had hier was ik echt super tevreden over
maar dit werkt ook al perfect dit had ik veel eerder moeten doen
de snelheid , de gebruikers interface alles is gewoon geweldig
en na een paar maanden deze in mijn bezit te hebben weet ik niet beter ,
zeker was het even wennen maar ik zou het zo weer doen
voor iedereen die nog twijfelt >>> gewoon DOEN

talkien 26-01-2010
Geschreven voor: Apple iMac 27"

Als jarenlange apple gebruiker was de komst van de 27" imac een uitkomst. Het werken met Logic studio gaat nu eenmaal prettiger op een groter scherm.

Bij veel winkels is er geen voorraad in ieder geval op het moment dat ik tot aankoop wilde overgaan, maar via www.mac4us.nl de computer een dag na bestellen kunnen afhalen. helemaal top.

Draadloze toetsenbord geruild voor de bedrade versie. gebruik regelmatig excel. vandaar.

Iedereen die nog geen apple gebruikt raad ik nog altijd aan om eens tijd te investeren en serieus naar het gebruikers gemak en de mogelijkheden te kijken.

Sinds windows uit mijn leven is, geen moment gezeur gehad, alles werkt altijd.....
behalve dan de laptop van de zaak waar windows op draait.......

Apeluier 11-01-2010
Geschreven voor: Apple iMac 27"

De iMac 27" is een mooi systeem de computer draait nu goed samen met Windows 7. Ik heb eerst VMware Fusion geprobeerd om Windows te draaien omdat ik dit kende van Windows. Dit was echter een verkeerde keuze. 3D applicaties werken in tegenstelling wat de website van VMware beweert niet goed. Met name applicaties die OpenGL gebruiken. Parallels desktop werkt wel goed en is in mijn ogen ook wat beter voor een naadloze samenwerking met Apple. Na enige moeite heb ik alle Windows applicaties die ik gebruik goed draaien op de Apple.

Voor ex Windows gebruikers wil ik aanraden om niet het draadloze toetsenbord te kopen. Dit is een regelrechte ramp als je gewend bent om blind te typen. In Windows maak je veel gebruik van de ctrl-toets maar op het draadloze toetsenbord zijn de fn-toets en de ctrl-toets gewisseld. Bij het gebruik van de sneltoetsen (ctrl-c knippen, ctrl-v plakken, ctrl-s bewaren, etc) grijp je dus consequent mis. Daarnaast bezit het toetsenbord geen delete-toets. Je moet hier de fn-toets samen met de backspace-toets voor indrukken. Bij Apple programma's heb je hier geen last van omdat daar de ctrl-toets weinig wordt gebruikt. Gelukkig mag ik het toetsenbord omruilen voor het toetsenbord met numeriek gedeelte. Het toetsenbord is niet draadloos maar dat lijkt me geen probleem.

De muis is erg fijn, het scrollen voelt aan als op de iPhone. Sommige Windows applicaties reageren echter niet helemaal goed. Als je je hand op de muis legt zit je ineens bovenin je document. Wellicht dat dit met andere instellingen op te lossen is.

Mz63 20-12-2009
Geschreven voor: Apple iMac 27"

Was al een tijdje bezig om een andere pc aan te schaffen en dan dan wel een overstap van een windows systeem naar een Apple, tot nu toe absoluut geen spijt, had dit al veel eerder moeten doen erg stabiel.
Uiteindelijk was ik zover om hem te bestellen bij Apple was er net een nieuw model uitgekomen.

De 27" in plaats van de 24" nou ik was snel om en bestelde de 27" model met i5Core met een uitbreiding van 4Gb naar 8GB intern geheugen.
Dit is absoluut een TOP SYSTEEM!!
Dit laten doen bij Premium Reseller zoals iCentre scheelt de helft qua geld dan bij Apple.
Ben tot nu toe zeer te spreken over alles....later kom ik er nog op terug met een uitgebreide versie.

Jaap1974 15-12-2009
Geschreven voor: Apple iMac 27"

Als die-hard Microsoft gebruiker na lang wikken en wegen besloten om een Mac aan te schaffen. Ik kan niets anders zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze machine en dat Apple er een zeer tevreden gebruiker bij heeft! De levering via UPS ging zonder problemen, geen schade of DOA zoals je veel leest op twitter of andere fora. Na de configuratie van nog geen 5 minuten kun je aan de slag. Ik gebruik de Mac vooral voor het bewerken van foto's, het verschil met mijn vorige monitor is enorm, veel meer detail en contrast is zichtbaar. De snelheid van de Mac is goed met 4Gb maar ik denk dat een uitbreiding naar 8Gb wel gaat gebeuren. De nieuwe magic mouse werkt tevens erg prettig, scrollen en 'vegen' voelt natuurlijk aan. Een top machine!